سرخط خبرها

معاون فرهنگی شهردار مشهد: شاهنامه یک سرمایه فرهنگی تمدنی است

  • کد خبر: ۱۹۶۲۴۹
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
معاون فرهنگی شهردار مشهد: شاهنامه یک سرمایه فرهنگی تمدنی است
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس اظهار کرد: اگر بتوانیم از سرمایه‌های تمدنی برای فرهنگ عمومی استفاده کنیم آن را تبدیل به فرصت کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سیمرغ بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که در فرهنگ عمومی داریم این است که سرمایه‌های تمدنی ما کم‌کم تخصصی شدند و استفاده از آن‌ها در فضای عمومی کم شد. عبور از این سرمایه‌های فرهنگی تمدنی می‌تواند آثار فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

باغگلی افزود: تبدیل سرمایه‌های فرهنگی تمدنی به زبان کودک و نوجوان و جوان‌پسند، کار بسیار دشواری است که حوزه‌های فرهنگی باید به آن ورود کنند. 

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: در معاونت فرهنگی سازمان تلاش می‌کنیم استفاده از سرمایه‌های فرهنگی تمدنی را به‌کار بگیریم. قصه‌گویی یکی از روش‌های مهم تربیتی است که سعی می‌کنیم آن را گسترش دهیم. 

حسین باغگلی تصریح کرد: برای توسعه عمومی شاهنامه به عنوان سرمایه فرهنگی تمدنی در جامعه نیز تلاش می‌کنیم و امیدوارم به واسطه این جشنواره پایه‌ای که گذاشته شده اثر مطلوبی در فرهنگ عمومی داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->